Recenzie – Regina Nimănui, Venora Bennett

recenzie

Fiecare carte pare că închide în ea un suflet. Şi, cum o atingi cu ochii şi mintea, sufletul ţi se deschide ca un prieten bun. – Maxim Gorki

Vă spuneam încă de la începutul lui ianuarie că mi-aș dori să citesc multe cărți pe tot parcursul acestui an. La final de 2017 voi face o mică retrospectivă, iar țelul meu este să citesc minim 30 de cărți. În două luni am reușit performanța să citesc patru cărți extrem de frumoase, iar una dintre ele a fost un roman istoric. De la editura All am citit „Regina Nimănui” scrisă de Venora Bennett. Scriitoare, ziaristă independentă și colaboratoare a ziarului The Times, Venora Bennett a publicat patru romane de ficțiune istorică ce au în prim plan Anglia medievală. Printre cărțile scrise de ea, vreau să amintesc două dintre ele și anume: „Regina Mătăsurilor” și „Sânge Regesc”.

„Regina Nimănui „m-a captivat din primele rânduri. Cartea prezintă un tablou haotic al secolului al XIV-lea și o Anglie răpusă de bătălii și ciumă. Personajul principal al cărții este reprezentată de Alice Perrers, o fată orfană din Essex ce ajunge amanta regelui Eduard al III-lea.

Regina Nimanui

Lectura este o călătorie interioară! – C. Zagan

Alice se va afla de multe ori în pericol și va fi salvată la un moment dat de nimeni altul decât Geoffrey Chaucer, unul dintre cei mai valoroși poeți englezi al secolului al XIV-lea. Cu o inteligență diabolică aș spune, Alice manipulează oamenii din jurul ei neținând cont de nimic. Situația economică a Angliei și războaiele fără sfârșit sunt surprinse în detaliu, dar uneori superficial. Istoric vorbind, faptele relatate în carte nu vor coincide exact cu informațiile știute de până acum. Autoarea prezintă unele aspecte în stilul propriu, redând destul de original o altă realitate istorică.

Ambiție, capricii și lăcomie. Așa aș descrie cartea în trei cuvinte. „Regina Nimănui” nu este o cartea ușoară, dar pentru iubitorii de istorie este o plăcere să descoperi perioada medievală. O recomand cu drag tuturor și vă invit și pe voi să descoperiți tainele acestui minunat roman istoric. Nu uitați, cititul nu doare! Lectură plăcută!